28 september Puyo

1 oktober 2018 - Puyo, Ecuador

Vandaag hebben wij weer onze vrije dag en zijn we naar Puyo gegaan. Lekker uitgeslapen in ons hostel en alles weer opgeladen. Rond 12u ons hostel uit. Eerst onze was bij de wasserette afgegooid en een ontbijtje gehaald. We willen naar de botanische tuin van Puyo. Opgezocht waar het is en uiteindelijk kunnen vinden. De tuin is meer een soort park waar je door heen kan lopen. Is mooi aangelegd. Er is veel groen en er loopt een heldere rivier doorheen. Hier hebben we de "crested oropendola" gezien. (Engelse benaming) een erg mooie vogel, we zagen een hele kolonie over vliegen. Helaas geen goede foto kunnen maken. Na een uur waren we al uit het park en hadden nog een hele middag. Daarom maar even opgezocht wat er nog meer te doen was. Gelijk een taxi aangehouden en naar bioparqe Yana cocha gegaan. Een klein dierenparkje wat ook dieren opvangt en al wel eens dieren heeft uitgezet. Het zag er mooi uit, het meeste was erg groen en ruime verblijven. Over sommige verblijven hadden wij een beetje onze twijfels omdat het niet echt aangepast was aan het diersoort wat er in zit. En voor een park wat ook dieren opvangt en uitzet verwacht te toch een bepaald niveau. Een aantal leuke diersoorten gezien. Toen we hier weg gingen kwamen we er achter dat we terug moesten naar het centrum van Puyo maar wisten niet hoe. In ons gebrekkig Spaans aan voorbij gangers gevraagd om een taxi voor ons te bellen. Geen paniek alles is goed gekomen. Ondertussen dat we op de taxi aan het wachten waren zagen we een "grey-winged trumpeter" voor bij lopen! Ook een gave vogel. Zagen nog meer vogels maar konden de soort niet achterhalen. Terug in Puyo wat gegeten, was gehaald en door naar het busstation. Daar uitgezocht welke bus we moeten hebben en waar opstappen. Uiteindelijk weer terug bij Merazonia aangekomen na een leuke dag.