Galapagos eiland, santa cruz

31 oktober 2018 - Puerto Ayora, Ecuador

Het is weer even geleden dus hier weer even een update. Intussen zijn wij klaar met onze stage bij merazonia en hebben we de jungle achter ons gelaten. Afscheid vonden we toch wel erg. We hebben ons plekje er goed gevonden en leuke mensen ontmoet. Wij zijn toen met een tussen stop in Baños door gereisd naar Quito. Daar hebben we 2 dagen overnacht. De zaterdag zijn we naar Otavalo gereisd om naar de Ecuadoriaanse markt te gaan. Een leuke markt met veel plaatselijke spullen. De zondag zijn wij naar de galapagos eilanden gevlogen. Nu zijn wij op het eiland Santa cruz in het stadje Puerto ayora. Hier blijven wij tot as zaterdag. Dan vliegen we terug naar Quito. De galapagos is een super mooie plek. Witte stranden en veel natuur. We hebben dan ook al veel dieren gezien zoals blauwvoet janvangent, bruine pelikanen en zee leguanen. De galapagos is meer dan de helft nationaal park om de dieren en planten de ruimte ten geven zodat de mens niet alles kapot maakt. De eerste dag hier hebben we een strand dag gehad. De tweede zijn we naar het Charles darwin research station gegaan. Daar doen ze onderzoek naar de reuze schildpad, fokken deze en zetten ze ook weer uit. Ze doen onderzoek naar de wilde schildpadden en de darwin fiches  (vogels) populatie. Vandaag (woensdag) hebben we een boot tour gedaan en gesnorkeld met zee schildpadden, witte en zwart punt rifhaaien, zeeleeuwen,roggen en veel mooie soorten vissen. En lunch gehad op de boot en verder gesnorkeld. Natuurlijk nog zee leguanen en Amerikaanse fregatvogel gezien. Hopelijk heeft de gopro het goed gedaan zodat we later het zee leven aan jullie kunnen showen. Galapagos is echt mooi!

Nou fijn jullie weer even bij gepraat te hebben! 

Foto’s

2 Reacties

  1. Wim en Wendy:
    1 november 2018
    Wat een prachtige foto's en mooie verhalen. Wij zijn nog steeds jaloers. Geniet nog even van jullie vakantie! Groetjes Wim en Wendy 😉
  2. Jan de Brouwer:
    2 november 2018
    Geweldig met die varriatie aan dieren en de super mooie omgeving daar, eeeeecht super gaaf👍🏼👊🏼💪🏼