Otavalo, einde van ons avontuur

9 november 2018 - Otavalo, Ecuador

Woensdag hebben we om 11u in de Mindo de bus naar Quito gepakt. In Quito de bus naar Otavalo. We waren om 3u in Otavalo en gelijk naar ons hostal gegaan. We hebben daar even uitgerust omdat we nogal brak waren van al dat reizen. Daarna douchen en de stad in. Beetje rond gekeken en wat gaan eten. Optijd gaan slapen. Vandaag is onze laatste doe dag in Ecuador. Om 9u weg gegaan van het hostal en een ontbijtje gehaald. Daarna met de taxi naar het condor park. Dit is een opvang voor roofvogels en uilen. Het park is van een Nederlander en mooi aangeld. Om 11.30u hebben we de vogel show bekeken. Niet veel bijzonders maar omdat het park op een berg ligt kijk je een groot dal in en zie je de bergen op de achtergrond. Om de vogels daar te zien vliegen is prachtig. Veel soorten vogels gezien zoals arend soorten, uilen, harpij arend en natuurlijk de andes condor. Een prachtige vogel met een spanwijdte van wel 3.2m. De volières vielen ons niet tegen al kan het natuurlijk altijd beter. Ze waren redelijk groot maar had meer aankleding en groen ingemogen. De condor volière zag er ook prima uit. Het is moeilijk om voor zo'n grote vogel de volière groot genoeg te hebben om ze te laten vliegen. Deze vogel gebruikt de wind en luchtstromen van de hoge bergen om op te zweven. In de middag zijn wij nog naar lagoon cuicocha geweest. Een groot meer op een berg tussen andere bergen. Onstaan door vulkanen. Hier hebben wij een stuk gelopen en genoten van het uitzicht en omgeving. Je kan er een hike van 14km/5u doen maar dit hebbenwe toch maat niet gedaan, helaas te weinig tijd. Zoveel moois te zien hier dat we nog een maand kunnen blijven. Met de taxi terug naar de stad om te eten en daarna naar het hostal om de tassen in te pakken voor morgen.

Morgen (vrijdag) vliegen we om 17.35u en landen we op zaterdag om 13.30u in Amsterdam. Morgen onze echte laatste dag maar we gaan om 12u vanaf Otavalo naar Quito airport dus zoveel hebben we niet aan deze dag. Het was voor ons een fantastische reis en hebben gelukkig veen dieren en natuur kunnen zien. Onze stage heeft ons erg veel geleerd en we hebben nieuwe mensen leren kennen van over de hele wereld. Nieuwe vrienden uit Engeland, Italië, Amerika, Australië, Duitsland en zelfs nederland. Ecuador is een gaaf land en leuk om een andere cultuur te zien.

Dit was wel een beetje het einde van onze reisblog. Bedankt allemaal voor de leuke berichten en wij zien jullie allemaal snel weer, tijd om ff bij te kletsen zodat wij onze verhalen ook kwijt kunnen!

Houdoe.

1. Carola van den Bercken:
    9 november 2018
    Lieve Remco en Mandy, zelf heb ik erg genoten van jullie mooie verhalen, foto´s en filmpjes ! Een superstage voor allebei en ik ben erg blij jullie morgen weer te zien op Schiphol ! Knuffel (Mama) Carola
  2. Gidy:
    Hoi Remco en Mandy

Ook ik heb met veel plezier jullie fantastische reis gevolgd.
    Zo te zien hebben jullie een toptijd gehad.
    Veilige reis terug.
    Gr Gidy
  3. Heidi:
    9 november 2018
    Remco en mandy. Wat een gave stage hebben jullie mogen ervaren. Top!!
  4. Jan de Brouwer:
    9 november 2018
    Remco en Mandy, onzettend mooi hoe jullie ons een beetje mee op reis hebt gestuurd, door de geweldige verhalen, foto’s en filmpjes.
    Heb er ontzettend van genoten “Bedankt”
    Hele goede terugreis, en tot snel maar weer👍🏼
  5. Myra:
    9 november 2018
    Heel erg fijn dat jullie zo'n mooie ervaring mee hebben mogen maken. Wij kijken er erg naar uit om jullie morgen weer te zien en jullie verhalen te mogen horen. Een goede vlucht en tot morgen. Dikke kus Michel en Myra
  6. Mama/ellie:
    9 november 2018
    hoi Mandy en Remco leuk en interessant dat we jullie stage/vakantie zo toch een beetje hebben mee kunnen beleven, jullie hebben daar heel wat moois gezien en een mooie tijd gehad, maar ook weer fijn dat jullie naar huis komen goede reis mamski/ ellie xxx