Vrije dagen in Tena, 4 en 5 okt

15 oktober 2018 - Tena, Ecuador

Hola, una nueva historia sobre nuestro día libre el jueves 4 y el viernes 5 de octubre.

Omdat we langer dan 6 weken bij Merazonia blijven mogen we een keer 2 dagen vrij nemen. Daarom zijn we woensdag avond vertrokken naar Tena. In Tena hebben we een hostel op de berg en waar we een mooi uitzicht op de stad hebben. Donderdag eerst een beetje uitgeslapen en toen met de taxi naar de waterval pimpillitu gegaan. Hier gezwommen en wat vogels gespot. We hadden weer een probleempje met een taxi te vinden dus zijn we maar aangelopen en zien wel waar we uit komen. Gelukkig een bus tegengekomen waar we konden instappen. Terug naar de stad en wat gegeten en drinken gehaald. Daarna met een taxi naar bioparqe la isla gegaan. Eerst de uitkijktoren op en daarna het park in. Het is een verlaten en vervallen dierentuin wat nu gewoon een park is. Een politieagent heeft ons een beetje rondgeleid en verschillende exotische vruchten en medicinale planten laten zien. Opeens kwamen we een tapir tegen. Deze is achter gelaten toen de dierentuin sloot en red zich zelf nu in het bos van het park. Ook zijn we nog een groep doodshoofdapen tegen gekomen. Het was een erg warme dag dus daarna nog even afgekoeld in de rivier. Daarna eten, even rondje gelopen en terug naar het hostel.

De volgende dag zijn we optijd opgestaan en hebben we ontbijt op bij het hostel. Uitgecheckt en een taxi naar Mishualli geregeld. Mishualli ligt dichtbij Tena en er is daar veel natuur. Het is een klein toeristisch dorpje waar veel te doen is.Toen we uit stapte waren er al veel mensen die aan ons een tour wilde verkopen. Helaas voor hun wisten wij al wat we wilde gaan doen en hadden de info al opgezocht. We zijn de rivier over gegaan en een stukje buiten het dorpje gelopen. Daar ligt laguna paikawe. Een klein natuur parkje van een plaatselijke bewoner die je met de kano de natuur en dieren laat zien. Hier hebben we slingerapen en verschillende vogels zoals Hoatzins,de grote Ani, en een kleine reiger soort gezien! Dit was een super gave tour. Het was wel erg warm. Hierna zijn we terug naar het dorp gegaan en wat gegeten. Daarna met de taxi door naar een waterval. Hiervoor moesten we eerst een  20 min lange hike afleggen. Het is erg mooie waterval maar helaas mochten we er niet zwemmen omdat hij nu te wild was door de vele regen die er gevallen was. We moesten weer optijd terug om de bus terug naar het dorp te pakken om daar weer de bus naar Tena te halen. Boodschappen gedaan/gepind en de bus naar Mera gepakt. We hebben veel kunnen doen omdat we 2 dagen vrij waren maar konden vooral iets verder weg van Merazonia. Tena is toch nog 2u reizen met de bus. Laterzz

1. Carola van den Bercken:
    16 oktober 2018
    Tja het reizen dát is een (klein) nadeel daar... verder wel leuk om een paar dagen vrij te zijn zodat jullie wat verder weg konden ! Werk se nog en vooral genieten van deze super ervaring ! Knuffel (Mama) Carola