Raften & ziplinen

14 september 2018 - Baños, Ecuador

Beter te laat dan nooit om nog wat te vertellen over onze vrije dag van zo 3 weken geleden (14 september). Die dag waren we met andere vrijwilligers van Merazonia vrij. We besloten om te gaan raften en te gaan ziplinen. Om 9 uur werden we opgehaald bij ons hostel. Na nog wat mensen op gehaald te hebben en onze kleding, schoenen en helm gekregen hadden. Reden we 30 minuten verder naar de rivier. Daar hebben we ons omgekleed en uitleg gekregen over hoe we die middag gingen raften. En als er wat zou gebeuren wat we dan moesten doen of juist niet. Met 8 man de boot opgetild en richting de rivier gelopen. Toen we de rivier zagen en voelde hoe koud het was vroegen we ons af waarom we dit ook al weer gingen doen. Met zijn alle in de boot en op de rivier, de eerste paar meters wat golven over je heen en nog steeds ons zelf afvragen waarom we dit doen. Na een half uur zij onze begeleider op de boot of ik voor op de punt wilde gaan zitten. Jaa natuurlijk wil ik dat !! Nog meer golven, kou en schrik krijgen als je daar zit. Met een kleine tussen stop gemaakt te hebben. Waar we van een rots af konden springen gingen we weer verder. Nu ging Remco voorop zitten die er al snel van afviel. Bíjna op het einde zat ik weer voorop. Toen gingen we van een klein watervalletje af waar de boot bijna helemaal omviel. Als je voor op zat kon je je bijna nergens aan vast houden. Dus ik dreef weg van de boot. En moest ik aan de kajck gaan hangen die me daarna weer naar de kant bracht. De omgeving niet vergeten was erg mooi. We vaarde tussen hoge bergen en er was veel groen. De rivier zag er ruig uit.

Nadat we terug gekeerd waren van het raften gingen we meteen verder naar de ziplinen. Het was een parcours op een rots wat vier onderdelen had. Als eerst moesten we liggend over de rivier naar de rots. Daar hing je aan een draad vast en binnen een paar seconden was je aan de over kant. Toen iedereen er was liepen we over een wankelende brug. Aan de andere kant van de rots aangekomen. Moesten we omhoog klimmen op de berg. In de berg zaten wat ijzers waar je op moest lopen om bij het laatste ondeel te komen. Dat was weer een lijn terug naar het begin punt. De laatste line waren Remco en ik samen eraf gegaan. Je ligt op je buik in een zak en je vliegt door een diep dal. Een gave ervaring!

1. Carola van den Bercken:
    1 oktober 2018
    Het filmpje van het Ziplinen heb ik gezien en ziet er supergaaf uit ! Lijkt me wel een tikkie eng op zo´n hoogte en met die snelheid, maar wel kei stoer ! Knuffel (Mama) Carola